تعمیر تلفن سانترال


تعمیر سانترال
دستگاه سانترال، مرکز تلفنی خصوصی است که در یک مجموعه کاری به مدیریت تماس‌ها کمک بسزایی می‌کند. این دستگاه در حالت پیش‌فرض جعبه‌ای خالی است که متناسب با خواسته و نیاز مجموعه پر می‌شود. کارت‌های جای گرفته در سانترال خود تشکیل‌شده از دیود و قسمت‌ها بسیار کوچک و حساس الکترونیکی هستند. این کارت‌ها در عین حساس بودن به گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که نسبت به تغییر ولتاژ برق کمی مقاومت داشته باشند اما استفاده از این دستگاه تنظیم‌کننده ولتاژ در مجموعه‌هایی که برق محیط ناپایداری دارند بسیار احساس می‌شود.
سانترال ممکن است بر اثر مواردی خاص دچار اشکال شود و روند فعالیت برقراری تماس را برای کاربران غیرممکن سازد. در برخی از موارد کاربران سانترال این تفکر را دارند که در صورت بروز هر گونه اشکالی باید آن را به واحد تعمیرات ارجاع داد اما در برخی از موارد با راه‌اندازی مجدد سانترال (RESET) کلیه اشکالات به وجود آمده را بر طرف نمود. در بیشتر مواقع این اتفاق رمانی رخ می‌دهد که فردی ناآشنا و غیرمتخصص بخواهد برنامه‌ریزی خاصی را در دستگاه انجام دهد که این اتفاق در سانترال پر ظرفیت و سانترال تحت شبکه بیشتر رخ می‌دهد.
چک کردن موارد زیر قبل از ارسال سانترال به واحد تعمیرات پاناسونیک
همان طور که بیان شد ممکن است اشکالات رخ داده در دستگاه سانترال به صورت غیرمستقیم در دستگاه به وجود آید. به همین دلیل لازم است قبل از ارسال دستگاه به واحد تعمیرات برخی از موارد را چک کرد:

  1. قطع نبودن خط از مخابرات
  2. اطمینان از عدم دست‌کاری توسط فرد ناآشنا
  3. چک کردن برق دستگاه و محیط
  4. چک کردن سیم پاور
  5. چک کردن گوشی‌های متصل به دستگاه
  6. صحت سیم‌کشی داخلی
  7. چک کردن حالت روز و شب دستگاه سانترال

بررسی موارد بیان‌شده سبب می‌شود تا به این نتیجه رسید که آیا اشکال از دستگاه است و یا موارد جانبی در کنار دستگاه سبب بروز این اتفاقات شده است.
تعمیر تلفن بی‌سیم، تلفن رومیزی
تلفن وسیله‌ای ارتباطی بسیار مهم و حیاتی است که وجود آن در هر مجموعه‌ای احساس می‌شود. تلفن‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید شده است که متناسب با نیاز کاربران قابل انتخاب است. این وسیله‌های پر کاربرد ممکن است به مرور زمان دچار مشکل شوند. این اشکالات در پاره‌ای از موارد باعث عدم امکان در برقراری تماس می‌شود که مشکلاتی اساسی و جدی به حساب می‌آیند. از جمله مواردی که در تلفن بی سیم و تلفن رومیزی رخ می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفت شدن کلیدهای شماره‌گیر
  • خاموش و روشن شدن دستگاه
  • عدم ارتباط به منشی تلفنی
  • عدم ارتباط گوشی و پایه
  • عدم شارژ کافی و خرابی باطری
  • خرابی بلندگو و یا میکرو فن دستگاه
  • خرابی زنگ تلفن و عدم زنگ خوری تلفن برای تماس‌های ورودی
  • کار نکردن تعدادی از کلیدهای گوشی

در بیشتر مواردی که در خصوص خرابی تلفن بی سیم به چشم می‌خورد سفت شدن کلیدهای شماره‌گیر تلفن است که پاناسونیک در سری جدید محصولات خود این مشکل را برطرف نمود اما در مدل های قبلی با تعویض شماره‌گیر می‌توان این مشکل را برطرف نمود. هم چنین در باقی موارد با تعویض باطری و یا سیم پاور و یا تعویض قطعه‌های الکترونیکی درون تلفن می‌توان مشکل را برطرف نمود.

چک کردن موارد زیر قبل از ارسال گوشی تلفن به واحد تعمیرات پاناسونیک
تلفن بی سیم و تلفن رومیزی قبل از ارسال برای تعمیر باید حتماً توسط افراد مورد بررسی قرار گیرد و از صحت خرابی گوشی تلفن اطمینان حاصل نمود. برای این کار باید موارد زیر را چک نمود.

  • قطع نبودن خط شهری
  • قطع نبودن سیم پاور
  • اطمینان از شارژ داشتن باطری (در تلفن بیسیمی که از باطری نیم قلمی استفاده می‌کند)
  • وصل بودن سیم تلفن و عدم قطع بودن سیم (سیم رابط گوشی به تلفن)
  • صحت سیم‌کشی داخلی
  • چک کردن برق دستگاه و محیط