تلفن پاناسونیک


سانترال پرظرفیت TDA100DBP پاناسونیک و ویژگی های آن
قبل از این با ورودی سانترال هایبرید TDA100D به بازار این محصول توانست به سرعت جای سانترال TDA100 قدیمی را بگیرد و حالا پاناسونیک با ارائه سانترال TDA100DBP یک گام دیگر برای کاهش هزینه مشتریان و بالا بردن ظرفیت این دستگاه برداشته است
دستگاه TDA100D با توجه به بالا بودن ظرفیت کارتهای داخلی ، امکان Caller ID (شماره انداز) روی کارتهای شهری و اضافه شدن یک جای کارت به آن ، نسبت به TDA100 قدیمی و نهایتا وجود ۴ داخلی دیجیتال در بیس دستگاه ، توانست به یک دستگاه محبوب با ظرفیت بالا و قیمت مناسب و در اختیار داشتن امکانات دیجیتال که مهم ترین آن تلفن اینترنتی یا VOIP است، در آید.این در حالی است که تمام آپشن های دستگاه های قبلی را داراست و حالا با ورود سانترال TDA100DBP بار دیگر ظرفیت بیس دستگاه بالا رفته تا هزینه های مشتری کمتر شود.

در سانترال جدید علاوه بر ۴ داخلی دیجیتال یک کارت KX-1178 ,24تایی داخلی آنالوگ و یک کارت KX-1180 ، ۸تایی شهری کالر آی دی دار تعبیه شده است که در نهایت ظرفیت اولیه دستگاه را به ۸ خط شهری و ۲۴ داخلی آنالوگ و ۴ داخلی دیجیتال رسانده ، که تا ۱۱۲ خط شهری و ۱۷۶ خط داخلی قابل افزایش خواهد بود
استفاده کردن صفحه نمایش تلفنهای مخصوص پاناسونیک

اگر مرکز تلفن شما می تواند اطلاعات مربوط به تلفن کننده را ( کالر ای دی ) از مرکز مخابرات دریافت کند ( شماره گزارش ) اطلاعات مکالمه وارد شده از طریق خطوط ) Log تلفن شخص تلفن کنند و یا نام او را ) . مرکز تلفن شهری را در صورتی که شما به مکالمه جواب نداده باشید ؛ به صورت اتوماتیک ثبت خواهد کرد . شما می توانید بعدا این اطلاعات گزارش شده را مشاهده کنید که چه شماره ای و در چه زمانی وارد شده و از این اطلاعات ثبت شده برای برقرار تماس مجدد با ان و یا انها استفاده کنید .دو نوع ناحیه ثبت گزارش در مرکز تلفن وجود دارد .

۱) ناحیه شخصی که گزارشات مکالمات برای هر داخلی به طور جداگانه ثبت می شود

۲) ناحیه مشترک می باشد که گزارشات مکالمات مربوط به چندین داخلی ومکالمات تغییر مسیر داده شده از طرف سیستم دیزا در ان ثبت می شود .
حداکثر حافظه برای ثبت مکالمات جواب داده نشده در ناحیه شخصی برای هر داخلی ؛ ۲۰ عدد و حداکثر حافظه برای ثبت مکالمات جواب داده نشده در ناحیه مشترک ؛ ۳۰۰ عدد می باشد
.

وقتی که حافظه ناحیه شخصی پر شده باشد ؛ مکالمات جدید هم می تواند نادیده گرفته شوند و هم می توانند برروی مکالمات از قبل وارد شده و ملاحظه شده ؛ نوشته شوند ( یعنی انها پاک شده و مکالمات جدید ثبت شوند ) ومانند همین ؛ وقتی که حافظه ناحیه مشترک پر شده باشد ؛ مکالمات جدید هم می توانند نادیده گرفته شوند وهم می توانند بر روی مکالمات از قبل وارد شده و ملاحظه شده ؛ نوشته شوند ( یعنی انها پاک شده و مکالمات جدید ثبت شود)

به طور جداگانه از اطلاعات تماس گیرنده ؛ ( BV) پیغامهای صوتی ضبط شده توسط سیستم پیغام صوتی داخلی ذخیره خواهد شد . با این حال وقتی که تلفن کننده پیغامی را می گذارد ؛ به طور اتوماتیک به قسمت اطلاعات تماس گیرنده در گزارش مکالمات ورودی لینک خواهد شد

اطلاعات زیر گزارش گیری می شوند

  • شماره تلفن تماس گیرنده و نام او
  • تاریخ و زمان ورود مکالمه
  • پیغام صوتی ( اگر ذخیره شده باشد)

ده دلیل برای استفاده از IP-PBX به جای سیستم تلفن سانترال

۱٫ نصب و راه اندازی ساده: سیستم های IP-PBX دارای رابط کاربری بر پایه وب هستند و از هر مکان روی شبکه می توان با استفاده از یک مرورگر وب به سیستم دسترسی داشت و تنظیمات و تغییرات مورد نظر را اعمال نمود در حالی که سیستم های تلفن سانترال باید از طریق نرم افزارهای خاص خود و یا شماره گیری کدهای خاص از روی تلفن برنامه ریزی شوند.

۲٫ کاهش چشمگیر هزینه ها با استفاده از خدمات VoIP : با استفاده از سیستم های IP-PBX می توان مکالمات بین شهری و بین المللی را از طریق خطوط داده مانند اینترنت و یا شبکه های WAN بین شعب یک سازمان انجام داد و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های تلفن انجام داد. علاوه بر این، می توان مشترک خدمات VoIP شد و از قیمت پائین مکالمات بین المللی این سرویس نیز بهره برد.
۳٫ عدم نیاز به سیم کشی اختصاصی برای شبکه تلفن: برخلاف تلفن سانترال که می بایست برای هر مشترک یک زوج سیم ارائه کرد و برای افزایش مشترکین و یا نصب سیستم سانترال، حجم قابل ملاحظه ای سیم کشی انجام داد، سیستم های IP-PBX می توانند از بستر شبکه موجود برای کاربران استفاده کند و نیاز به سیم کشی اختصاصی ندارند. برای مثال یک سیستم IP-PBX می تواند از شبکه LAN متصل شده به رایانه کاربر برای خط تلفن نیز استفاده کند. همچنین از یک خط LAN می توان به صورت همزمان برای تعداد زیادی کاربر استفاده نمود. از طرفی سیستم IP-PBX استفاده از شبکه بی سیم Wi-Fi در مکان هایی که امکان هیچ نوع سیم کشی وجود ندارد را ممکن می سازد.

۴٫ عدم محدودیت در بکارگیری یک برند خاص: در سیستم های سانترال برای حفظ کارایی سیستم معمولا توصیه می شود که اجزاء سیستم مانند گوشی کاربران و دیگر سیستم های مکمل، از برند مشابه سیستم سانترال انتخاب شوند. در سیستم های IP-PBX به این علت که تمام تجهیزات مرتبط بر اساس استاندارد SIP ساخته می شوند، این محدودیت وجود ندارد و شما می توانید از هر برند مورد علاقه خود استفاده نمایید و در عین حال، هیچ کاهشی در کارایی سیستم مشاهده نخواهید کرد.
۵٫ توسعه پذیری: سیستم های IP-PBX در ظرفیت خطوط شهری و تعداد مشترکین بسیار انعطاف پذیر هستند. هرگاه به تعداد بیشتری از خطوط شهری نیاز باشد و یا بخواهید تعداد کاربران را افزایش دهید، می توان به سادگی با افزودن Gateway مناسب این کار را انجام داد و محدودیتی در تعداد و یا برند Gateway وجود ندارد.

۶٫ افزایش بازدهی و ارتقاء کیفیت خدمات به مشتریان: سیستم های IP-PBX به علت استفاده از بستر IP به راحتی می توانند با سرورها و نرم افزارهای دیگر ارتباط داشته باشند. به عنوان مثال سیستم های IP-PBX امکان اتصال به سرویس های (CRM (Customer Relationship Management یعنی سرویس مدیریت ارتباط با مشتریان را دارند.
۷٫ امکانات بیشتر با قیمت پایین تر: سیستم های IP-PBX به همراه خود دارای طیف وسیعی از امکانات مانند پاسخگویی خودکار، منوی صوتی، پیغامگیر صوتی، امکان ارسال پیغام های دریافت شده به ایمیل کاربر، گزارش گیری مفصل از تلفن های انجام شده و غیره هستند که برای پیاده سازی این امکانات در تلفن سانترال می بایست زیرسیستم های زیادی به آن اضافه نمود که در نهایت هزینه انجام شده چندین برابر قیمت یک IP-PBX خواهد بود.

۸٫ امکان جابجایی و رومینگ: در سیستم های IP-PBX در صورتی که کاربر بخواهد از مکان دیگری در درون سازمان از شماره داخلی خود استفاده کند تنها کافی است تلفن خود را به نزدیکترین سوکت شبکه روی دیوار متصل کند و مانند سیستم های سانترال نیازی به سیم کشی مجدد و یا انجام تغییرات در سیم کشی نیست. از طرفی کاربر می تواند از خانه و یا هر محل دیگری از طریق شبکه داده به سیستم IP-PBX متصل شود و تلفن ها و پیغام های خود را از آن محل مدیریت کند.
۹٫ امکان استفاده از Soft Phone : Soft Phone نرم افزاری است که بر روی رایانه کاربر نصب می شود و امکانات یک تلفن را برای کاربر فراهم می کند. کاربر می تواند از روی رایانه خود با هر یک از کاربران داخلی و یا در صورت داشتن مجوز با خطوط شهری تماس تلفنی داشته باشد. مزیت Soft Phone این است که با افزایش کاربران سیستم و استفاده آن ها از Soft Phone، هیچ هزینه اضافی بر سازمان تحمیل نخواهد شد.

۱۰٫ سهولت استفاده از تلفن: استفاده از تلفن های IP ساخته شده بر اساس استاندارد SIP بسیار ساده است. این تلفن ها دارای رابط کاربری ساده ای می باشند.